Špičková kultura ve studiu

10.08.2011 10:01

 

Najít o prázdninách nějaký týden, kdybychom měli všichni čas nebylo jednoduché, ale přeci jen se zadařilo. Našli jsme jej právě proto, abychom byli s to oblažit vaše duše novým přírůstkem v naší diskografii, který by navázal na veleúspěšnou Unbichli, která vyšla v září minulého roku. Práce to není jednoduchá, my jsme se rozhodli, ale ne kvůli tomu, samozřejmě, natočit jen takové "maloalbum", které ale oč bude kratší, o to bude lepší. Vyjde přibližně o rok později než Unbichle.

 
den I. :25. července, pondělí
 
Na pondělek byla naplánována poslední přednahrávací zkouka, jež měla odhalit nedostatky, posléze je i odstranit. To se samozřejmě povedlo. Ťafka přivezl do studia Wolf úplně všechno, tedy kromě čertových houslí, geniálního nástroje, který si zahrál např. v Psychedelické.
Já jsem přijel s Vojtou a Matesem autem, neboť jsem se k nacpanému Ťafkovi nevešel.
Poté, co jsme já, Vojta a Mates slavnostně odjeli, Ťafka s Járdim zvučili ve studiu bicí, které nazvučili naprosto geniálně takto: dva overheady, mikrofony u hajty, virblu, kopáku a kotle. Celkem tedy 6 mikrofonů. Ťafka rozestavil svoji tradiční soupravu, tentokrát už ovšem s fungl novým virblem. Poté asi šli spát, i když na to zrovna nejsou svědci.
 
den II.: 26. července, úterý
 
Na úterek byl naplánován prvý nahrávací den. Ráno jsem přijel na do Habřiny na kole, stejně tak Vojta, protože jsme si nechali ve studiu přes noc všechny krámy. Cesta byla pěkná, zvolil jsem adrenalinovou trasu přes rybník Trhoňka, což se neukázalo jako nejvýhodnější, ale bylo to asi zábavnější. Jako první přišlo na řadu nahrávaní bicích. Již od ranních hodin Ťafka nahrával. Všechny bicí byly dohotoveny kolem třetí hodiny odpolední, mezitím jsme se však naobědvali v přízemku budovy studia Wolf. Pak se na to dal Vojta, jenž nahrál všechny baskytary. Pokud zrovna člověksám nic nenahrává a nemá nic na práci, nastává proň neuvěřitelný "megamrcas"- to jest nuda. Karel aspoň přivez' dva Muzikusy. K večíru se zvučilo viloncello- Járdi zvolil kompromis, a to, že byl zvuk snímán jak snímačem do komba a pak přes linku do mixáku, ale i samotný zvuk overheadem. Nahrávání samotné jsme ovšem odložili na středu. K večíru jsem odjel s Vojtou, který mně ukázal jinou cestu, a to přes Přelovice, Neratov a Dědek. Cestou jsme v Bohdanči trochu zabloudili, což nám ale nevadilo, neboť jsme se alspoň vydali do neznámých krajin.
 
den III.: 27. července, středa
 
Ve středu ráno jsme se sešli v počtu čytř lidí: já, Járdi, Vojta a Mates.
Ráno jsem nahrál svoji kytaru, což docela odsejpalo, odpoledne nahrál Mates cello.
K večíru ovšem začalo tóčo- nejen, že jsme si opět pohráli s experimentální hudbou, ale začla se nahrávat zpěv. To je opravdu piplačka. Ještě, že byl pěknej západ.
O půlnoci se náš tředí den přelomil v den čtvrtý. Nahrávaní zpěvu skončilo někdy po třetí hodině ranní, přičemž si zazpívali i Mates a Járdi (Vojta odjel při západu slunečního kotouče).
Ráno jsem odjel a Mates snad ještě upravoval nějaké cellové party.
 
V průběhu bude mistr Járdi mixovat a nahrávat svoje kytary jak divý, a pak někdy vyjde naše album, ale to až dodá Ťafka Bringcharles obal.
 
Zatím se mějte pěkně.
 
P.S. 3. září hrajeme ve Vlčí Habřině na zahájení školního roku. Howgh.